روستاهای توریستی و گردشگری اطراف شیراز

یکشنبه 23 بهمن 1401 390 بازدید کننده گروه جاذبه‌های گردشگری شیراز

 شیراز یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است. شیراز با وجود جاذبه‌های مشهور تاریخی و جهانی مانند مساجد تاریخی، بناهای مربوط به دوره زندیه، آرامگاه شعرای چون حافظ و سعدی، باغ‌های تاریخی زیبا و دلربا و .. در خارج از محدود‌ه‌ی شهری  نیز دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است. از جمله این موارد می‌توان به روستاهای تاریخی اطراف این شهر اشاره کرد.

روستاهای چشم‌نواز با منظره‌ای زیبا، که  تجربه‌های بی‌نظیری را به شما ارائه می‌دهد. کوچه و پس کوچه های باریک منتهی به خانه‌های روستایی که اطراف آن را فضای سرسبز با درختان تنومند احاطه کرده‌اند کافی است تا شما را مسحور و در عین حال مجذوب خود کند.

روستاهای تاریخی که قرار است در این مقاله به شما معرفی شود یک دو تیر دو نشان است و تجربه‌ای هیجان انگیز را برای شما نیز به ارمغان می آورد. شما علاوه بر بازدید از یک روستای تاریخی، یک روز را  دردل طبیعت بکرو زیبای اطراف روستا می‌گذارنید.

 

معرفی زیباترین روستاهای اطراف شیراز

دراین مقاله لیستی از زیباترین روستاهای اطراف شیراز برای گذارندن یک روز در دل طبیعت آورده شده است.

پیشنهاد شیرازجا به شما این است که در زمان سفر به شیراز یکی از این روستاها در لیست برنامه سفر خود قرار دهید.  تا تجربه ای دلچسب داشته باشید.

 

 روستای قلات:

قلات، روستایی تاریخی و گردشگری در ۳۶ کیلومتری شمال غرب شیراز و در منطقه‌ای کوهستانی آبشاری زیبا و درمیان انبوهی از درختان و باغ‌های سرسبز واقع شده است.

درختان سپیدار و چنارهای تنومند و کهنسال، طبیعتی بی نظیر را در قلات خلق کرده‌اند، در امتداد  آبشار و در میان درختان سر به فلک کشیده، نهری کوچک همیشه جاری است و آهنگ خود را می نوازد.

کوچه‌های سنگ فرش شده،  پراز فراز و نشیب، بناهای تاریخی ساخته شده از سنگ و گچ و چوب این روستا را به یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های توریستی تبدیل کرده است.

 یکی از مکان توریستی و تاریخی این روستا، کلیسایی به نام کلیسای تجلیل مسیح است که توسط میسیونرهای مذهبی بعد از جنگ جهانی اول ساخته شده است.

 

قلات

 

روستای دشتک

روستای دشتک یکی از قدیمی‌ترین روستاهای استان فارس است.  مطالعات بدست آمده حاکی از آن است که قدمت روستا به دوران حکومت هخامنشیان باز می‌گردد.

روستای زیبای دشتک یک روستای پلکانی در نزدیکی مرودشت از توابع سد درود زن است. این روستا در دامنه رشته کوه‌ واقع شده، از همین رو، خانه‌ها به حالت پلکانی ساخته شده‌اند.

خانه های پلکانی ساخته شده از خشت و چوب، باغ های میوه، آب و هوای مطبوع و کوهستانی این روستا را از دیگر روستاها متمایز کرده است.

روستای سرسبز دشتک، دارای چشمه‌های متعددی است که از دل کوه‌های اطراف می جوشند، و آبشارها و نهرهای زلال را در میان این روستای زیبا جاری می کنند.

 

روستای دشتک

 

 

 


روستاهای توریستی و گردشگری اطراف شیرازاجاره انواع اقامتگاه بصورت روزانه | شیراز جا2/12/2023 شیراز یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است. شیراز با وجود جاذبه‌های مشهور تار...  شیراز یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است. شیراز با وجود جاذبه‌های مشهور تاریخی و جهانی مانند مساجد تاریخی، بناهای مربوط به دوره زندیه، آرامگاه شعرای چون حافظ و سعدی، باغ‌های تاریخی زیبا و دلربا و .. در خارج از محدود‌ه‌ی شهری  نیز دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است. از جمله این موارد می‌توان به روستاهای تاریخی اطراف این شهر اشاره کرد.روستاهای چشم‌نواز با منظره‌ای زیبا، که  تجربه‌های بی‌نظیری را به شما ارائه می‌دهد. کوچه و پس کوچه های باریک منتهی به خانه‌های روستایی که اطراف آن را فضای سرسبز با درختان تنومند احاطه کرده‌اند کافی است تا شما را مسحور و در عین حال مجذوب خود کند.روستاهای تاریخی که قرار است در این مقاله به شما معرفی شود یک دو تیر دو نشان است و تجربه‌ای هیجان انگیز را برای شما نیز به ارمغان می آورد. شما علاوه بر بازدید از یک روستای تاریخی، یک روز را  دردل طبیعت بکرو زیبای اطراف روستا می‌گذارنید. معرفی زیباترین روستاهای اطراف شیرازدراین مقاله لیستی از زیباترین روستاهای اطراف شیراز برای گذارندن یک روز در دل طبیعت آورده شده است.پیشنهاد شیرازجا به شما این است که در زمان سفر به شیراز یکی از این روستاها در لیست برنامه سفر خود قرار دهید.  تا تجربه ای دلچسب داشته باشید.  روستای قلات:قلات، روستایی تاریخی و گردشگری در ۳۶ کیلومتری شمال غرب شیراز و در منطقه‌ای کوهستانی آبشاری زیبا و درمیان انبوهی از درختان و باغ‌های سرسبز واقع شده است.درختان سپیدار و چنارهای تنومند و کهنسال، طبیعتی بی نظیر را در قلات خلق کرده‌اند، در امتداد  آبشار و در میان درختان سر به فلک کشیده، نهری کوچک همیشه جاری است و آهنگ خود را می نوازد.کوچه‌های سنگ فرش شده،  پراز فراز و نشیب، بناهای تاریخی ساخته شده از سنگ و گچ و چوب این روستا را به یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های توریستی تبدیل کرده است. یکی از مکان توریستی و تاریخی این روستا، کلیسایی به نام کلیسای تجلیل مسیح است که توسط میسیونرهای مذهبی بعد از جنگ جهانی اول ساخته شده است.  روستای دشتکروستای دشتک یکی از قدیمی‌ترین روستاهای استان فارس است.  مطالعات بدست آمده حاکی از آن است که قدمت روستا به دوران حکومت هخامنشیان باز می‌گردد.روستای زیبای دشتک یک روستای پلکانی در نزدیکی مرودشت از توابع سد درود زن است. این روستا در دامنه رشته کوه‌ واقع شده، از همین رو، خانه‌ها به حالت پلکانی ساخته شده‌اند.خانه های پلکانی ساخته شده از خشت و چوب، باغ های میوه، آب و هوای مطبوع و کوهستانی این روستا را از دیگر روستاها متمایز کرده است.روستای سرسبز دشتک، دارای چشمه‌های متعددی است که از دل کوه‌های اطراف می جوشند، و آبشارها و نهرهای زلال را در میان این روستای زیبا جاری می کنند.    5.0
ارتباط با پشتیبانی شیرازجا
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید