آشنایی با حمام وکیل

پنج شنبه 10 آذر 1401 420 بازدید کننده گروه جاذبه‌های گردشگری شیراز

حمام وکیل یکی از جاهای دیدنی شیراز به حساب می‌آید که اثری تاریخی متعلق به دوره زندیه است و با شماره ۹۱۷ در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد. این حمام که با نمونه‌های بی‌بدیل آهک‌بری و نگارگری چشم‌ها را به خود خیره می‌کند، امروزه به‌ موزه مردم‌شناسی تبدیل شده است و با ورود به آن می‌توانید از آداب و رسوم، نحوه پوشش و فرهنگ مردم کهن شیراز بیشتر بدانید.

در گذشته حمام‌ وکیل صرفا مکانی برای شست‌و‌شوی نبود و برای دورهمی‌ها و مراسم مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ موضوعی که به کمک مجسمه‌های جالب به زیبایی احیا شده است. علاوه بر تماشای مجسمه‌های متعدد با لباس‌های سنتی، از شنیدن آهنگ‌های گوش‌نواز محلی در این حمام لذت خواهید برد. در ادامه می‌توانید با این جاذبه تاریخی بیشتر آشنا شوید.

 

حمام وکیل کجاست؟

آدرس:

حمام وکیل در خیابان طالقانی شیراز در مرکز شهر واقع شده است و در غرب مسجد و بازار وکیل قرار دارد.

 

برای دسترسی به حمام وکیل با خودروی شخصی باید به‌سمت بلوار کریم خان زند بروید و پس از میدان شهدا وارد خیابان طالقانی شوید. خودروی خود را در این خیابان پارک کرده و با پای پیاده‌ مسیر چند دقیقه‌ای تا حمام را طی کنید.

در صورت تمایل می‌توانید از مترو استفاده کنید. برای این منظور در ایستگاه زندیه پیاده شوید. از این ایستگاه تا حمام وکیل حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی در پیش دارید.


آشنایی با حمام وکیل268884212/1/2022حمام وکیل یکی از جاهای دیدنی شیراز به حساب می‌آید که اثری تاریخی متعلق به دوره زندیه ... حمام وکیل یکی از جاهای دیدنی شیراز به حساب می‌آید که اثری تاریخی متعلق به دوره زندیه است و با شماره ۹۱۷ در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد. این حمام که با نمونه‌های بی‌بدیل آهک‌بری و نگارگری چشم‌ها را به خود خیره می‌کند، امروزه به‌ موزه مردم‌شناسی تبدیل شده است و با ورود به آن می‌توانید از آداب و رسوم، نحوه پوشش و فرهنگ مردم کهن شیراز بیشتر بدانید.در گذشته حمام‌ وکیل صرفا مکانی برای شست‌و‌شوی نبود و برای دورهمی‌ها و مراسم مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ موضوعی که به کمک مجسمه‌های جالب به زیبایی احیا شده است. علاوه بر تماشای مجسمه‌های متعدد با لباس‌های سنتی، از شنیدن آهنگ‌های گوش‌نواز محلی در این حمام لذت خواهید برد. در ادامه می‌توانید با این جاذبه تاریخی بیشتر آشنا شوید. حمام وکیل کجاست؟آدرس:حمام وکیل در خیابان طالقانی شیراز در مرکز شهر واقع شده است و در غرب مسجد و بازار وکیل قرار دارد. برای دسترسی به حمام وکیل با خودروی شخصی باید به‌سمت بلوار کریم خان زند بروید و پس از میدان شهدا وارد خیابان طالقانی شوید. خودروی خود را در این خیابان پارک کرده و با پای پیاده‌ مسیر چند دقیقه‌ای تا حمام را طی کنید.در صورت تمایل می‌توانید از مترو استفاده کنید. برای این منظور در ایستگاه زندیه پیاده شوید. از این ایستگاه تا حمام وکیل حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی در پیش دارید.5.0
ارتباط با پشتیبانی شیرازجا
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید