باغ عفیف آباد شیراز

یکشنبه 8 مرداد 1402 570 بازدید کننده گروه جاذبه‌های گردشگری شیراز

کیست که دیگر باغ منحصر به فرد با معماری خیره کننده شیراز را نشناسد، باغ عفیف آباد مربوط به دوران { هخامنشی ، ساسانی و قاجاریه بر می گردد.}

که در خرداد 1351 به ثبت ملی رسید. این باغ یکی از گردشگاه های پادشاهان بود..

در زمان شاه عباس صفوی، یعقوب خان ذوالقدر حکمران فارس، در قسمتی از اراضی باغ قلعه‌ای محکم ساخت که پس از صفویه ویران شد.و باغ نیز تا سال‌ها رونق خود را از دست داد.

این باغ در دوره قاجاریه توسط میرزا علی خان قوام‌الملک خریداری شد، میرزا علی خان پس از خرید باغ، آن را نوسازی می‌کند و عمارت  دو طبقه‌ بزرگی در وسط باغ بنا می‌کند.

عمارت ساخته شده هنوز هم در باغ عفیف آباد پابرجا است.

عمارت اصلی در مرکز باغ است و ورودی اصلی آن در قسمت شمالی قرار دارد که با چندین پله سنگی به تالاری سرپوشیده منتهی می‌شود.

جلوی پلکان ورودی، ارابه‌ای به چشم می‌خورد که برای تشییع پیکر رضا شاه پهلوی استفاده شده بود. همچنین توپ جنگی فتح علی شاه قاجار در این محل خودنمایی می‌کند.

 

آدرس : باغ عفیف آباد شیراز در انتهای خیابان عفیف آباد، نزدیک به خیابان ستارخان قرار دارد.


باغ عفیف آباد شیراز26888427/30/2023کیست که دیگر باغ منحصر به فرد با معماری خیره کننده شیراز را نشناسد، باغ عفیف آباد مربوط به دوران { ه... کیست که دیگر باغ منحصر به فرد با معماری خیره کننده شیراز را نشناسد، باغ عفیف آباد مربوط به دوران { هخامنشی ، ساسانی و قاجاریه بر می گردد.}که در خرداد 1351 به ثبت ملی رسید. این باغ یکی از گردشگاه های پادشاهان بود..در زمان شاه عباس صفوی، یعقوب خان ذوالقدر حکمران فارس، در قسمتی از اراضی باغ قلعه‌ای محکم ساخت که پس از صفویه ویران شد.و باغ نیز تا سال‌ها رونق خود را از دست داد.این باغ در دوره قاجاریه توسط میرزا علی خان قوام‌الملک خریداری شد، میرزا علی خان پس از خرید باغ، آن را نوسازی می‌کند و عمارت  دو طبقه‌ بزرگی در وسط باغ بنا می‌کند.عمارت ساخته شده هنوز هم در باغ عفیف آباد پابرجا است.عمارت اصلی در مرکز باغ است و ورودی اصلی آن در قسمت شمالی قرار دارد که با چندین پله سنگی به تالاری سرپوشیده منتهی می‌شود.جلوی پلکان ورودی، ارابه‌ای به چشم می‌خورد که برای تشییع پیکر رضا شاه پهلوی استفاده شده بود. همچنین توپ جنگی فتح علی شاه قاجار در این محل خودنمایی می‌کند. آدرس : باغ عفیف آباد شیراز در انتهای خیابان عفیف آباد، نزدیک به خیابان ستارخان قرار دارد.5.0
ارتباط با پشتیبانی شیرازجا
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید