خانه زینت الملک قوام

شنبه 7 مرداد 1402 371 بازدید کننده گروه جاذبه‌های گردشگری شیراز

یکی از مشهورترین خانه‌های تاریخی  در شهر زیبا و مهمان نواز شیراز است ، قدمت آن به دوران قاجاریه بر می گردد. و نزدیک به نارنجستان قوام است.

 

ساخت خانه تاریخی زینت الملک با سبک معماری خانه‌های قاجاریه، در سال ۱۲۹۰ هجری قمری در شیراز توسط محمدخان قوام‌الملک دوم (نوه حاج ابراهیم خان کلانتر اعتمادالدوله شیرازی) آغاز شد.

و پس از ۱۲ سال (در سال ۱۳۰۲ هجری قمری) توسط محمدرضاخان قوام‌الملک سوم به اتمام رسید. این خانه تاریخی برای سال‌ها محل زندگی زنی به نام زینت الملک قوامی بود؛

زنی خیر و مهربان که همیشه از نیازمندان با سفره‌های نذری پذیرایی می‌کرد. 

 

این خانه در خیابان لطفعلی‌خان زند و در منطقه هشت شهرداری شیراز قرار دارد برای بازدید از این خانه زیبا به آدرس زیر مراجعه فرمایید.

 

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان‌ زند، جنب نارنجستان قوام            تلفن : ۳۲۲۳۴۱۸۱ ۰۷۱

 


خانه زینت الملک قواماجاره انواع اقامتگاه بصورت روزانه | شیراز جا7/29/2023یکی از مشهورترین خانه‌های تاریخی  در شهر زیبا و مهمان نواز شیراز است ، قدمت آن به دوران قا... یکی از مشهورترین خانه‌های تاریخی  در شهر زیبا و مهمان نواز شیراز است ، قدمت آن به دوران قاجاریه بر می گردد. و نزدیک به نارنجستان قوام است. ساخت خانه تاریخی زینت الملک با سبک معماری خانه‌های قاجاریه، در سال ۱۲۹۰ هجری قمری در شیراز توسط محمدخان قوام‌الملک دوم (نوه حاج ابراهیم خان کلانتر اعتمادالدوله شیرازی) آغاز شد. و پس از ۱۲ سال (در سال ۱۳۰۲ هجری قمری) توسط محمدرضاخان قوام‌الملک سوم به اتمام رسید. این خانه تاریخی برای سال‌ها محل زندگی زنی به نام زینت الملک قوامی بود؛ زنی خیر و مهربان که همیشه از نیازمندان با سفره‌های نذری پذیرایی می‌کرد.  این خانه در خیابان لطفعلی‌خان زند و در منطقه هشت شهرداری شیراز قرار دارد برای بازدید از این خانه زیبا به آدرس زیر مراجعه فرمایید. آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان‌ زند، جنب نارنجستان قوام            تلفن : ۳۲۲۳۴۱۸۱ ۰۷۱ 5.0
ارتباط با پشتیبانی شیرازجا
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید